Gentenaars lopen warm voor autodelen
Delen is het nieuwe hebben, hoor je wel vaker. Maar je auto delen blijkt vaak minder evident. Toch zien steeds meer mensen er de voordelen van in. En waar kan autodelen beter groeien dan in Gent?
O'leaz maakt gebruik van een feature, gebaseerd op de beruchte dating-app Tinder. Die maakt het mogelijk om binnen een bepaalde radius een ‘match’, of iemand die aan je zoekopdracht voldoet, te vinden.
Iedereen heeft wel spullen op zolder, in de kelder of in de garage liggen die zelden gebruikt worden. Of, een nieuwe aankoop die niet volledig aan je verwachtingen voldoet. In het eindeloze aanbod van online zoekertjes kan je vaak dingen (ver)kopen, maar niet (ver)huren. “Niemand verspilt graag geld”, weten ze bij o'leaz. Neem daarbij dat het internet steeds meer mensen met elkaar verbindt en een nieuw concept is geboren: o’leaz. De website maakt gebruik van een handige feature, gebaseerd op de beruchte dating-app Tinder. De app maakt het mogelijk om binnen een bepaalde radius een ‘match’, of iemand die aan je zoekopdracht voldoet, te vinden.
In enkele muisklikken maak je een account. Op basis van je woonplaats krijg je onmiddellijk aanbiedingen te zien van verhuurders dichtbij jou in de buurt. Je kan ook je eigen potentiële goudmijn starten en producten of diensten aanbieden voor verhuur, in plaats van er niets mee te doen. Een handig alternatief voor wie snel en eenvoudig een centje bij wil verdienen. Bovendien zijn betrouwbaarheid en veiligheid twee grote pijlers. Alle transacties gebeuren via online betaalsystemen zoals PayPal of andere erkende betalingsdiensten. Om alles vlot te laten verlopen, voorziet de website voorbeeldcontracten die gebruikers kunnen downloaden en gebruiken. Als o’leaz gebruiker maak je deel uit van een (h)echte community en kan je rekenen op de hulp van een gemotiveerd team, dat altijd voor je klaarstaat.
Tot slot mikt de website niet enkel op de producten en diensten van de aanbieders, maar ook op het sociale aspect: “sharing is caring”. Door gebruik te maken van de website, bouw je relaties op met mensen in je buurt. De achterliggende boodschap is om niet enkel je digitale, wat vandaag de dag steeds meer gebeurt, maar ook je persoonlijke netwerk uit te breiden.